WAT IS HET GREENTEAM?

Het GreenTeam informeert bewoners tijdens de voorbereiding van een verbeteringsproject en staan klaar voor bewoners tijdens de werkzaamheden. Ook na afloop van het project kunnen bewoners bij het GreenTeam terecht met hun vragen en opmerkingen.

Bewoners moeten er even doorheen, maar ze krijgen er iets heel moois voor terug.

Gea Postma - Verhuurmakelaar en GreenTeam-lid & Rocky Holmond - Medewerker Wonen en GreenTeam-lid

HOE INFORMEERT HET GREENTEAM BEWONERS OVER WONINGVERBETERING?

Op www.nijestee.nl/planning staat de planning voor de komende 1 of 2 jaren. Bewoners kunnen hier kijken of hun woning al op de planning voor woningverbetering staat. Ruim voor de start van een project ontvangen bewoners brieven over inspectie van de woning. Dit is een belangrijk moment. Adviesbureaus zoals Invent doen de inspectie van de isolatie en de beglazing voordat een project start. Zij bepalen na die inspectie het energielabel van de woning. Ook komen we langs voor zogenaamde voordeurgesprekken. Bewoners kunnen op dat moment hun mening geven over het wooncomfort, de woonomgeving en de onderhoudsstaat van hun woning. De uitkomsten nemen we, waar mogelijk, mee in het project. Het GreenTeam informeert bewoners per brief en een boekje over de werkzaamheden in hun buurt en aan hun woning. Deze informatie ontvangen ze 3 tot 4 maanden voordat het project start per post. Afhankelijk van het project bestaan de werkzaamheden uit het plaatsen van zonnepanelen, mechanische ventilatie, gevelisolatie, dakisolatie en dubbele beglazing.

Bewoners kunnen na het huisbezoek zelf via onze website een afspraak inplannen voor een huisbezoek. Natuurlijk mogen ze ook hiervoor met Nijestee bellen. Rocky Holmond, medewerker Wonen, of één van zijn GreenTeam-collega’s komt dan samen met een aannemer langs bij bewoners om te vertellen over het project en om vragen te beantwoorden: “We vertellen tijdens het huisbezoek waar bewoners rekening mee moeten houden bij  het project. We bespreken of er nog bijzonderheden zijn en, wanneer het nodig is, regelen wij overblijf- of logeerwoningen.” Gea Postma, verhuurmakelaar en Green Team-lid, ervaart de samenwerking met aannemers als prettig, omdat de lijnen kort zijn. Bij een verbeteringsproject kan het energielabel van een woning van D naar A (het hoogste label) gaan: “Bewoners moeten er even doorheen, maar ze krijgen er iets heel moois voor terug. In een jaar tijd is er bijvoorbeeld in Vinkhuizen een hoop gebeurd. Het geeft de wijk een hele andere uitstraling. Mooi om te zien!”

Als team zetten we ons in voor groener wonen.

Marleen van Dam - Medewerker Woonservice en GreenTeam-lid

HOE IS HET OM DEEL UIT TE MAKEN VAN HET GREENTEAM?

Rocky spreekt de bewoners tijdens het traject meerdere keren. Dit gebeurt via telefoon, mail, op kantoor, of tijdens een huisbezoek. “Ik krijg er veel energie van om een bewoner individueel te begeleiden bij zo’n uitgebreid project, om met ze in gesprek te gaan en om ze te helpen bij al hun vragen. Bewoners voelen zich dan gehoord, wat heel belangrijk is. Ik overleg ook geregeld met aannemers en projectleiders. Door de energetische verbeteringen aan de woning bespaart onze bewoner op het energieverbruik. Ik geef altijd de tip mee om wel rekening te blijven houden met het verbruik om nog meer voordeel van de verbeteringen te hebben. Denk bijvoorbeeld aan de verlichting niet langer te laten branden dan nodig is, het sluiten van deuren en de verwarming alleen aan te zetten in kamers waarin je verblijft.” Medewerker Woonservice en GreenTeam-lid Marleen van Dam: “Wij noemen onszelf het GreenTeam. Als team zetten we ons in voor groener wonen, maar ook voor groen licht van onze bewoners om hun woningen te mogen verduurzamen. Dit doen wij samen!”

MEER INFORMATIE?

Bekijk hier de animatie over woningverbetering. Wil je weten of jouw woning al op de planning voor woningverbetering staat? Kijk op deze pagina voor de planning voor de komende jaren. 

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op via info@nijestee.nl of via (050) 853 35 33.