Binnen
Keuken (sociale huur)
Kookplaat
De woning is gasloos. Je kookt elektrisch, keramisch of op inductie. Dit zijn de mogelijkheden:
Je gebruikt het gewone stopcontact (220V). Hier kan je een eenvoudige 2-pits kookplaat op aansluiten.
Je gebruikt de 2-fasen aansluiting (3680-7360 watt).Een geschikte kookplaat met perilex-stekker koop je zelf. De meeste 4-pits kookplaten (elektrisch, keramisch of inductie) hebben een perilex-aansluiting.
Heeft jouw kookplaat een hoger wattage?
Je kunt de aansluiting door Nijestee laten verzwaren naar een 3 fasen aansluiting (max vermogen 11040 watt). Vraag voor meer info de verhuurmakelaar. Je kunt het ook op een later moment aanvragen door het klusformulier in te vullen op onze website www.nijestee.nl/klussen. Het kan zijn dat de vorige bewoner de aansluiting al heeft laten verzwaren.
Let op: Een kookplaat met een hoger wattage voor een 3-fasen aansluiting verbruikt mogelijk meer energie dan één voor een 2-fasen aansluiting. De aansluiting in de wandcontactdoos moet overeenkomen met de aansluiting in de kookplaat.
Let op: de stekker kan maar op 1 manier in de wandcontactdoos. Neem geen risico. Vraag een erkend installateur om advies voordat je de kookplaat aansluit. Een verkeerde manier van aansluiten kan leiden tot kortsluiting en schade aan jouw apparatuur.
Kun je met oude pannen koken op inductie?
Inductie werkt met magnetisme, dus de onderkant van je pan moet magnetiseerbaar zijn. Alleen als jouw oude pan gemaakt is van magnetiseerbaar metaal kun je deze blijven gebruiken. Dit kun je simpelweg testen door een (koelkast)magneet tegen de onderkant van de pan te houden. Daarnaast moet jouw pan een vlakke onderkant hebben en niet kromgetrokken zijn.
Afzuigkap
Wij adviseren om een recirculatiekap te plaatsen in de keuken. De afzuigkap koop je zelf. Bij een recirculatiekap is er geen afvoerkanaal nodig. Het is een afzuigkap met een actief filter. De kookdamp wordt aangezogen en de geuren worden geneutraliseerd. De schone lucht wordt daarna weer terug de keuken in geblazen.
Een extra (klep)kastje boven de recirculatiekap is mogelijk. Je kunt dit aanvragen door het klusformulier in te vullen op onze website via www.nijestee.nl/klussen.
Vaatwasaansluiting
Er zit een vaatwasaansluiting in jouw keuken. Een vaatwasser koop je zelf.
Woningaanpassing
Het is mogelijk om aanpassingen in de woning te doen. Je kunt denken aan een vaatwasser verwerken in het keukenblok, extra keukenkasten of een verlengd aanrechtblad. In de folder Ik wil mijn woning laten aanpassen door Nijestee staan alle opties met de kosten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Wil je de vaatwasser in het keukenblok verwerken?
Vraag de verhuurmakelaar of dit mogelijk is. De vakman van Nijestee verwijdert dan één van de kastjes. Ook plaatst hij aan het uiteinde van het aanrechtblad een steunwand en past hij de plint aan. Bewaar het verwijderde kastje in je berging. De meeste woningen hebben keukenkastjes van 50 cm breed. Hier past alleen een smalle vaatwasser van 45 cm.
Frontje inbouwvaatwasser
Wij kunnen een frontje voor je inbouwvaatwasser leveren. Het plaatsen doe je zelf. Hiervoor is het nodig om het merk en type van jouw vaatwasser door te geven.
Verlengd aanrechtblad
Een verlengd aanrechtblad is mogelijk. Je kunt dit door onze vakman laten doen, of je plaatst het zelf. Voor een verlengd aanrechtblad is vaak ook een steunwand nodig aan het uiteinde van het aanrechtblad. De vakman kan ook een uitsparing maken in het verlengde aanrechtblad voor de elektrische kookplaat.
Let op: bij een verlengd aanrechtblad wordt er een stuk aangezet, hierdoor zie je een kitnaad.
Jouw gewenste aanpassingen worden pas na de huuringangsdatum uitgevoerd. Er wordt een afspraak met je gepland. Hou er rekening mee dat dit enige weken kan duren. Je kunt aanpassingen ook op een later moment aanvragen.
Keuken (middenhuur)
Kookplaat
De keuken is voorzien van een kookplaat, recirculatie afzuigkap met koolstoffilter, koelkast, vaatwasser en een multifunctionele oven met magnetronfunctie.
Vloerkeuze
De woning heeft vloerverwarming. Je koopt zelf een vloer. Voor een goede werking van de vloerverwarming kies je een vloer die geschikt is voor vloerverwarming (weerstand: maximale Rc-waarde tussen de 0,6 en 0,8 m²K/W). Laat je goed informeren door een specialist.
Houd rekening met elkaar. Kies voor een (onder)vloer die leefgeluiden dempt. Daarvoor is een ondervloer nodig met een minimale geluidsdemping van 10db. Plavuizen zijn niet toegestaan. PVC of een vinylvloer is alleen toegestaan in woningen op de begane grond. Dit zijn vloerafwerkingen die worden vastgelijmd aan de betonvloer en daarbij is geen geluidsisolerende laag mogelijk.
Laminaat of klik-PVC (met geluidsisolerende ondervloer) is op alle verdiepingen mogelijk.
PVC en vinyl worden gelegd op een egale vloer. Misschien is de vloer bij oplevering nog niet egaal genoeg. In dat geval zorg je zelf voor het egaliseren.
Woningen op de begane grond hebben een kruipluik. Deze zit bij de voordeur en moet bereikbaar blijven. Leg daarom de vloer eromheen.
Tip: leg de vloerdelen een paar dagen van tevoren in de woning. Zo kan het materiaal wennen aan de temperatuur en de luchtvochtigheid in de woning.
Wand- en plafondafwerking
De wanden zijn behangklaar. Dit betekent dat de wanden niet glad genoeg zijn om te sausen, maar wel om te behangen. Je kunt nog kleine oneffenheden op de wanden tegenkomen, in de vorm van gaatjes of bultjes. Hier kun je prima overheen behangen. We adviseren de wanden licht op te schuren voordat je gaat behangen.
Tip: strijk de wanden goed voor, dan hecht het behang beter.
De planfonds zijn gespackt met een witte, korrelige structuur. Het lichtpunt in het planfond zit in een dichte doos. Het kroonsteentje en de ophanghaak zitten onder het afsluitklepje.
Boren in vloer en wanden
Door de vloer lopen buizen van de vloerverwarming. Voorkom lekkages en boor of spijker niet in de vloer.
In de wanden zitten veel leidingen. Boor daarom zo weinig mogelijk in wanden. Je mag wel in de wanden boren voor het ophangen van gordijnen. Gebruik een leidingzoeker voordat je begint.
In de woningen zijn 2 verschillende type wanden waarvoor je verschillende schroeven gebruikt. De binnenwanden in de woning zijn gemaakt van gasbeton. Gebruik hiervoor speciale gasbeton pluggen. De woning-scheidende wanden (de wanden tussen jouw woning en die van de buren) zijn van kalkzandsteen, net als de buitenwanden. Hiervoor kun je schroeven met pluggen gebruiken.
Wil je een douchescherm of gordijn plaatsen? Bevestig deze aan de wanden. Boor niet in de tegels, maar in de voegen.
Ramen en deuren
De ramen hebben een draaistand of een draai-kiepstand. De voordeur en de terrasdeur hebben een driepuntsluiting voor een betere beveiliging. Het is niet toegestaan om in de kunststof en aluminium kozijnen te boren of deze te schilderen. Rondom het kozijn kun je schroeven en je raambekleding bevestigen. Bij de ramen die open kunnen bevestig je raambekleding op de muur of aan het plafond. Tip: IKEA verkoopt raambekleding met een plaksysteem zodat je niet hoeft te boren.
Let op: in de ramen zit veiligheidsglas. In verband met garantie is het niet toegestaan hier folie op te plakken. Je hebt kans dat het glas breekt. Daar ben je als bewoner zelf voor verantwoordelijk.
Tip: Er is 1 uitzondering: de STARLETT serie. Dit is de enige zonwerende raamfolie die de warmte reguleert en op HR++ glas aan de binnenzijde van het raam gebruikt mag worden.
Berging in de woning
Hier vind je de:
warmte-afleverset van WarmteStad;
vloerverdeler;
ventilatiebox van het ventilatiesysteem;
omvormer voor de zonnepanelen
en aan/uit schakelaar;
aansluiting voor wasmachine en condensdroger of warmtepompdroger.
Verwarming, koeling en warm water
Jouw woning heeft vloerverwarming. In de berging in de woning zit een warmte-afleverset. Het zorgt voor warm water in de douche en keuken, en de warmte voor de vloerverwarming. Deze afleverset is aangesloten op een WKO-systeem van WarmteStad. Hierdoor kun je niet jouw eigen warmteleverancier kiezen. WKO staat voor Warmte Koude Opslag. Het is een techniek waarmee ’s zomers overtollige warmte in het grondwater wordt opgeslagen, voor nuttig gebruik in de winter. En andersom! Dat betekent dat de woningen in de zomer ook comfortabel en duurzaam enkele graden gekoeld kunnen worden. De afleverset is fluisterstil. Het kan wel zijn dat je af en toe water door de leiding hoort stromen.
Je betaalt het voorschot maandelijks. Het actuele voorschotbedrag van Warmtestad kun je vinden op de website: https://warmtestad.nl/gebouw/grunobuurt. Het bedrag kan hoger of lager uitvallen. Dit hangt af van het aantal medebewoners, het gebruik van apparatuur en de ontwikkeling van de energieprijzen.
Een maal per jaar (en bij verhuizing) wordt jouw werkelijke verbruik vastgesteld. Je ontvangt elk jaar in januari je jaarafrekening en dan vindt verrekening of nabetaling plaats. WarmteStad leest jouw warmtemeter op afstand uit.
Veranderen jouw omstandigheden, gaan er meer personen op het adres wonen of juist minder? Je kunt WarmteStad vragen het voorschot aan te passen. Een groot deel van het voorschot bestaat uit vastrechtkosten. Het kleinere deel is voor de warmte die je afneemt. Dit betekent dat je weinig invloed hebt op de rekening. Let op: dit bedrag is exclusief elektriciteit en water.
Voor het overige elektra-verbruik kies je zelf een leverancier.
Voor de levering van water sluit je een contract af bij Waterbedrijf Groningen: www.waterbedrijfgroningen.nl/klantenservice/verhuizing-doorgeven.
Vloerverwarming
Het duurt bij vloerverwarming lang om van temperatuur te veranderen. We raden aan om de thermostaat dag en nacht op dezelfde temperatuur te laten staan. Het is niet nodig om deze lager te zetten als je gaat slapen. Dat is het meest energiezuinig en het meest voordelig. Het kost namelijk veel energie om weer op te warmen. Ga je langere tijd van huis? Zet dan de thermostaat enkele graden lager. Hou er wel rekening mee dat het even kan duren voordat je huis weer op temperatuur is als je weer thuis komt.
Vanwege de leidingen van de vloerverwarming is het niet toegestaan om te boren in de vloer.
Heb je problemen met de vloerverwarming?
Bel dan met de Energiewacht via (088) 555 30 00.
Heb je problemen met de warmte-afleverset of warm water?
Neem dan telefonisch contact op met WarmteStad via (050) 368 87 00.
Vloerverdeler
De vloerverdeler vind je in de berging. Dit is de aansluiting voor de vloerverwarming. Hier plaatsen we een kast omheen.
Thermostaat
Je regelt de temperatuur in huis met de thermostaat in de woonkamer en slaapkamers. Heb je problemen met de thermostaat? Neem dan telefonisch contact op met de Energiewacht via (088) 555 30 00.
Ventilatiesysteem
Het ventilatiesysteem zorgt voor frisse lucht en een gezond leefklimaat in jouw woning. Slimme meters meten de kwaliteit van de lucht (zoals CO2-gehalte en luchtvochtigheid) in de woning. Deze bepalen automatisch hoeveel ventilatie nodig is. Het systeem bestaat uit de ventilatiebox en de ClimaRad.
Ventilatiebox
De ventilatiebox zorgt voor de afzuiging van vuile lucht via de afzuigpunten in het plafond in de badkamer en het toilet. Als de kwaliteit van de lucht niet goed is, ventileert het systeem automatisch op een hogere stand. Je kunt de ventilatie zelf ook hoger zetten, als je bijvoorbeeld aan het douchen bent. Dit kan met de standenschakelaar in de badkamer. Ook is het altijd mogelijk om zelf een raam open te zetten. Eén keer per jaar voert de Energiewacht onderhoud uit aan de installatie en vervangt de filters.
ClimaRad
De ClimaRad is een onderdeel van het ventilatiesysteem. Deze zit in de woonkamer. Als het nodig is, voert deze ventilator vervuilde lucht af en voert verse lucht toe. De ClimaRad-unit heeft een warmteterugwinning (WTW). De WTW verwarmt de schone lucht voor. De warmte van de vervuilde lucht wordt daarvoor gebruikt. Het voorverwarmen is comfortabel en geeft ook een besparing op het energieverbruik.
Heb je problemen met het ventilatiesysteem?
Neem dan contact op met de Energiewacht via (088) 555 30 00.
Tip: lees ook de gebruikershandleiding. Hierin staan waardevolle adviezen over gebruik van de installaties.
Ventilatieroosters
In de kozijnen van de slaapkamers zitten ventilatieroosters die zorgen voor natuurlijke toevoer van verse lucht. Je kunt deze roosters zelf bedienen met de bedieningsstang. Deze vind je in de meterkast. Wij adviseren deze altijd open te laten staan.
Een aantal woningen aan het Hoornsediep en de Siemensstraat heeft geen ventilatieroosters in de slaapkamer. Dit is een extra maatregel om geluidshinder tegen te gaan. In plaats daarvan is er een extra Climarad-box (S-fan) in de slaapkamer die de lucht toevoert.
Zonnepanelen
Op het dak van het woongebouw liggen zonnepanelen. Twee zonnepanelen zijn aan jouw woning gekoppeld. Nijestee zorgt dat apparatuur op het dak (zonnepanelen, ventilatoren) toegankelijk is voor een vakman, zodat hij noodzakelijk onderhoud uit kan voeren.
Hoe werken de zonnepanelen eigenlijk?
zonnepanelen
omvormer
elektriciteit
teruglevering aan energieleverancier
Omvormer voor de zonnepanelen
De zonnepanelen zijn via de omvormer aangesloten op de meterkast. De omvormer zet zonne-energie van de zonnepanelen om in elektriciteit. Deze elektriciteit wordt aan jouw woning geleverd. Hierdoor bespaar je op jouw energierekening. Wanneer je niets verbruikt, wordt de elektriciteit terug geleverd (saldering) aan jouw energieleverancier.
Let op! De afspraken over saldering hangen af van jouw energieleverancier en wettelijke regels hierover. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Kijk op de website van de overheid: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzame-energie/zonne-energie.
Controleer de opbrengsten op de nota van jouw energieleverancier. In de meterkast zit een schermpje waarop je de teruggavestand van de elektriciteit kunt zien. Controleer hiermee ook of de zonnepanelen aan staan.
Heb je problemen met de zonnepanelen?
Neem dan telefonisch contact op met Nijestee via (050) 853 35 33.
Aan/uit schakelaar zonnepanelen
Let op! Zorg ervoor dat de (ABB-)schakelaar onder de omvormer altijd op ‘AAN’ staat. Als de schakelaar op ‘UIT’ staat heb je géén opbrengst van de zonnepanelen. Deze schakelaar wordt alleen bediend door een monteur die in de woning stroomvrij moet werken aan de elektrotechnische installatie
Energieleverancier voor elektra
Kies je eigen energieleverancier voor elektra. Zorg ervoor dat je het contract laat ingaan op de dag van de huuringang. Geef bij de aanvraag aan dat jouw woning 2 zonnepanelen heeft. Het maximale vermogen van 1 paneel is 450 Wp.
De energieleverancier heeft vaak een EAN-code nodig. De EAN-code is het eigen unieke nummer van de elektriciteit aansluiting in jouw woning. Via het EAN-codeboek op het internet kun je achterhalen wat de EAN-code van jouw elektrameter is. Zoek op www.eancodeboek.nl, vul je postcode en huisnummer in en je vindt de code.
Wasmachine en droger
In de berging zit een aansluiting voor de wasmachine, en een aansluiting voor een condensdroger of warmtepompdroger. De droger mag een maximaal vermogen hebben van 3500 Watt. De apparaten zitten op een aparte groep en zijn tegelijk te gebruiken.
Rookmelder
Aan het plafond in de hal hangt een rookmelder. Rookmelders zijn aangesloten op elektra. Valt de stroom uit? Dan schakelt deze automatisch over op de batterij. Is de batterij leeg? Dan piept de rookmelder een keer per minuut. Je vervangt zelf de batterij. De rookmelders zijn met elkaar verbonden. Dit betekent dat als één van de rookmelders afgaat, automatisch ook de eventuele andere rookmelders in de woning afgaan.
Videofoon
Woon je in een woning waarbij de voordeur op de galerij of in de centrale hal uitkomt? Dan heb je een videofoon in de woonkamer. Hiermee kun je zien wie er aanbelt en kun je de deur voor het bezoek open doen.
Belangrijk: om storingen aan de videofooninstallatie te voorkomen is het niet toegestaan om de videofoon zelf van de muur te halen.
Doet je videofoon het niet? Neem dan contact op met Nijestee. Dit kan per mail via info@nijestee.nl, telefonisch of per WhatsApp-bericht via (050) 853 35 33.
Meterkast
De meterkast zit in de hal. Daar vind je de:
elektrameter;
watermeter;
hoofdschakelaar groepenkast;
groepenkast en de kaart met uitleg over de
verschillende groepen;
plattegrond van de woning. Zo zie je welke installaties in de woning zitten en waar;
QR-code voor de digitale versie van dit informatie boekje en de
installatiehandleidingen.
Heb je problemen of vragen?
Meld het bij Nijestee via info@nijestee.nl, telefonisch via info@nijestee.nl, telefonisch of per WhatsApp-bericht via (050) 853 35 33.
Telefoon, televisie en internet
De woning heeft een glasvezel en een CAI-aansluiting. Je regelt tv, internet en telefonie zelf. Je kunt via de glasvezelaansluiting van KPN uit meerdere aanbieders kiezen. De CAI-aansluiting is van Ziggo. De woonkamer en de (grootste) slaapkamer hebben een CAI-aansluiting. De aansluit- en abonnementskosten zijn voor eigen rekening. De provider komt langs voor de aansluiting en zorgt voor signaal en verbinding met de binnen-installatie. Nijestee is hierin geen partij.
Toilet en badkamer
Heb je problemen met de riolering? Neem dan rechtstreeks contact op met Van der Velden Rioleringsbeheer via (050) 313 88 22.
Buiten
Binnentuin
Een landschapsarchitect heeft het plan voor het binnenterrein gemaakt. Het is een gemeenschappelijke binnentuin waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten. De tuin is afgesloten en alleen voor bewoners. Er is veel groen met zitplekken. De binnentuin is toegankelijk vanaf de centrale entrees en de terrassen van de begane grond woningen.
Balkon en terras
De terrassen op de begane grond aan de binnentuin worden gescheiden door een privacy scherm van circa 125 cm breed en 160 cm hoog. De balkons aan het binnenterrein hebben naast een privacy scherm ook een vast bankje van metaal en kunststof. Boor niet in de bankjes. Ook mag je de bankjes niet beschilderen.
Groen begane grond woningen Siemensstraat
De voortuinen aan de Siemensstraat hebben een haag. Nijestee onderhoudt de hagen op een vast moment in het jaar.
De voortuinen hebben kratjes voor waterafvoer. Deze liggen 20cm onder de grond en zorgen ervoor dat bij zware buien het water wordt opgevangen en niet naar de woning loopt.
Let op: dit betekent dat bewoners niet zelf de voortuin mogen beplanten of er tegels in mogen leggen. Er zit een waterdoorlatende splitlaag, wat lijkt op grind, met daaronder worteldoek. Op de splitlaag kun je stoelen en plantenbakken zetten. Het slaan van palen voor pergola’s, droogmolens of parasols is niet toegestaan om te voorkomen dat je door de kratjes boort. Wil je aanpassingen doen? Overleg dan eerst met Nijestee.
Groen begane grond woningen Hoornsediep
De woningen aan het Hoornsediep hebben geen terras aan de straatzijde. Wel zijn op de scheiding tussen de woningen plantenbakken geplaatst. Nijestee zorgt voor het onderhoud en bewatering.
Zonwering
Nijestee plaatst geen zonwering. Je kunt dit plaatsen op eigen kosten. Aan het plaatsen van zonwering zijn wel voorwaarden verbonden. Hier mag je niet van afwijken. Wil je zonwering? Neem dan contact op met Nijestee om de mogelijkheden te bespreken.
De architect heeft de kleur van de screens en de bekasting bepaald:
voor het doek de kleur brons/zand,
kleurcode 71213 bij de firma De Haan Westerhoff
voor de bekasting van de screens de kleur van de buitenkozijnen:
begane grond en 1e verdieping: aluminium buitenkozijnen C32
2e verdieping en hoger: kunststof buitenkozijnen RAL 1019
Verlichting
Bij de voordeuren op de begane grond zit een buitenlamp. De entree, de galerijen en het parkeerterrein zijn voorzien van ledverlichting. Meld het bij Nijestee als er een lamp stuk is per mail via info@nijestee.nl, bel of stuur een WhatsApp-bericht naar (050) 853 35 33.
Straatverlichting
Aan de gevels van het woongebouw is openbare straatverlichting bevestigd. Is er een storing? Meld dit bij de gemeente Groningen via telefoonnummer 14050 of via de gratis app Slim Melden.
Parkeren
Naast het woongebouw staat een parkeergebouw voor de bewoners van de Grunobuurt. Heb je interesse in een parkeerplaats? Meld dit tijdens het acceptatiegesprek aan de verhuurmakelaar. Kijk op www.nijestee.nl of er een parkeerplaats beschikbaar is. Is er geen plek beschikbaar dan kun je je aanmelden via vrijesectorhuur@nijestee.nl.
Let op: De gemeente Groningen geeft geen parkeervergunningen voor parkeerplaatsen aan de straat. Een bezoekerspas is wel mogelijk. Deze vraag je aan bij de gemeente Groningen: www.gemeente.groningen.nl/parkeren-en-vervoer
Containers
Aan de kant van het Hoornsediep staan ondergrondse containers. De gemeente Groningen zorgt voor de huisvuilpassen. Hiermee open je de ondergrondse container. Bij verhuizing laat de bewoner deze pas achter in de woning. Bij verlies van de pas kun je bij de gemeente Groningen een nieuwe aanvragen.
Algemeen
Huisdieren
Huisdieren zijn toegestaan. Uiteraard zorg je er zelf voor dat ze geen overlast veroorzaken. Een kattenluik in een deur is niet toegestaan. Plaats je toch een kattenluik? Dan vervangen wij bij jouw verhuizing de (voor)deur op jouw kosten.
Liften
Het gebouw heeft 2 liften. Er is 1 lift in de centrale entree aan de Westinghousestraat. De andere lift is in de centrale entree aan de Siemensstraat. De afmeting van de lift is 210 cm bij 110 cm en 240 cm hoog. De deuropening is 90 cm bij 230 cm. De afmeting kan in praktijk wat afwijken omdat er ook nog een stang en spiegel aan de wand hangt.
Heeft de lift een storing? Meld dit telefonisch bij Kone via (0900) 225 55 66. In de lift zelf zit een noodknop die je in geval van een storing in kunt drukken.
Sleutels
Je ontvangt 6 sleutels die passen op de voordeur en de terras-/balkondeur. Ook krijg je 3 tags voor het openen van de algemene toegangsdeuren en de fietsenbergingen.
Fietsenberging
Het gebouw heeft 5 gemeenschappelijke fietsenbergingen op de begane grond naast de beide entrees. 2 fietsenbergingen hebben hun entree aan de Siemensstraat en 3 fietsen-bergingen hebben hun entree aan de Westinghousestraat.
Deze ruimtes zijn onderverdeeld voor stalling van fietsen, transportfietsen en scooters. De ruimtes zijn afgesloten en kunnen alleen door bewoners geopend worden. Jouw tag geeft toegang tot deze bergingen. Bij de centrale entrees staan fietsrekken voor bezoekers.
De accu van je elektrische fiets laad je op in je woning. Er is een zeer beperkt aantal oplaadpunten in de fietsenberging. Heb je een scootmobiel en wil je gebruik maken van een oplaadpunt? Informeer bij de verhuurmakelaar naar de kosten en mogelijkheden.
Naamplaatje
Woningen met een voordeur aan de straat krijgen geen naamplaatje van Nijestee. Plaats je zelf een naamplaatje, boor dan niet in de gevel. Alle andere woningen hebben een naamplaatje bij het bellenpaneel bij de hoofdentree.
Schoonmaak
Schoonmaakbedrijf Effektief maakt de algemene ruimten schoon volgens een schoonmaakrooster. Het rooster vind je in het publicatiebord in de centrale entrees. Ze maken daarnaast ook de galerijen 1 keer per jaar schoon.
Ook wassen zij 2 keer per jaar de ramen van de centrale entrees en de ramen in het hele gebouw die niet open kunnen. De ramen die wel open kunnen en de ramen op de begane grond was je zelf. Ook maak je zelf de galerij voor je eigen woning schoon. We adviseren geen zout te strooien tegen gladheid, dit tast de vloer van de galerij aan.
Tip: Gebruik voor het schoonmaken van de deuren en kozijnen groene zeep. Zo behouden deze beter hun kleur.
Buurtbeheerder
In het woongebouw zijn buurtbeheerders Chris Meijering en Tjeert Bootsma actief. Zij zorgen samen met de bewoners voor een schoon, heel en veilig woongebouw. Ook controleren zij of de vluchtwegen in het gebouw toegankelijk zijn. Ze houden je op de hoogte van belangrijke informatie en nieuwsberichten door deze te delen op het publicatiebord bij de entree. Als je hierover vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op via (050) 853 37 03 (maandag t/m donderdag) of woonzaken@nijestee.nl.
Contact
Bedrijf | Contactgegevens | Werkzaamheden |
---|---|---|
Nijestee | (050) 853 35 33 | Reparaties aan jouw woning |
Boekema | (050) 579 14 68 | Glasonderhoud en glasschade |
Energiewacht | (088) 555 30 00 | (Vloer-)verwarming |
Waterbedrijf | (050) 368 86 88 | Watervoorzieningen |
Van der Velden | (050) 313 88 22 | Riolering |
WarmteStad | (050) 368 87 00 | Warm water, koeling en warmte |
Kone | (0900) 22 555 66 | Liftstoringen |