Reparaties

Als er iets kapot gaat in uw woning of uw directe woonomgeving, willen we dat graag verhelpen. Sommige werkzaamheden doen we zelf en er zijn klussen die we uitbesteden aan andere bedrijven. Er is ook een aantal zaken waar u zelf verantwoordelijk voor bent.

De meest voorkomende reparaties en werkzaamheden hebben we voor u op een rijtje gezet. Op deze lijst ziet u wanneer u Nijestee kunt inschakelen voor een klus en wanneer u zelf aan de slag mag. Voor problemen met verwarming, riool en glas; u kunt zelf contact opnemen met onze onderaannemers. Bekijk hier de lijst met telefoonnummers van de onderaannemers.

Reparatieverzoek

Elk reparatieverzoek dat u meldt moet het gevolg zijn van normaal gebruik van de woning. Als onze medewerkers beoordelen dat er sprake is van slecht huurderschap of moedwillige schade, dan komen de kosten van de herstelwerkzaamheden voor uw rekening. Reparaties aan zelf aangebrachte veranderingen, bijvoorbeeld een zelf geplaatste keuken, moet u zelf (laten) uitvoeren.

Hoe kan ik een reparatie melden?

Vul het online reparatieformulier in

Bel direct met Nijestee

U kunt ons bereiken via 050 - 8533 533

U kunt hier een probleem aan uw woning melden.

Heeft u een probleem dat geen spoed heeft?

Vul dan onderstaand formulier in of kom langs in onze Woonkamer aan Damsterplein 1

Heeft u een probleem dat spoed heeft?

U kunt 24 uur per dag bellen naar 050 - 8533 533

Problemen met spoed zijn:

  • Uitval van de cv-installatie, die niet zelf op te lossen is. Kijk op deze lijst wie u kunt bellen.
  • Gaslekkage.
  • Lekkage, waardoor ernstige schade dreigt te ontstaan.
  • Volledige stroomuitval of uitval van vitale groepen zoals cv, vrieskist of koelkast.

Onderhoudsservice en glasservice

Wanneer u bij Nijestee huurt, betaalt u automatisch een extra kleine maandelijkse bijdrage. Daarmee voeren wij het merendeel van de kleine herstellingen uit die normaal gesproken voor rekening van de huurder komen.
Vanuit de onderhoudsservice voeren we reparaties voor u uit aan bijvoorbeeld sloten, schakelaars, kranen en de wc-bril. Ook verhelpen we verstoppingen in het riool.

De glasservice dekt breuk en beschadiging van glas. U hoeft zelf dus geen glasverzekering af te sluiten. Zelf aangebrachte veranderingen zijn niet meeverzekerd.

Inbraakschade

Wilt u inbraakschade melden? Doe dan aangifte bij de politie. U kunt ons bellen om de schade aan de woning te herstellen, daarvoor zijn we een kopie van het aangifteformulier nodig.

Inboedelverzekering

Uw woning is door Nijestee verzekerd tegen brand- en stormschade. Het is belangrijk dat u zelf een inboedelverzekering afsluit. Vraag uw verzekeraar ook of uw polis schade dekt  die kan ontstaan door gebreken in of aan de woning (de zogenoemde gevolgschade). De gebreken zelf, bijvoorbeeld een lekkende afvoer, repareert Nijestee. De gevolgschade vergoeden wij niet. Een goede inboedelverzekering dekt dit risico af.

Reparatieverzoek formulier
  • Uw gegevens

  • Omschrijving van het probleem

  • Waar

  • Wat

  • Foto's

  • Is het een zichtbaar probleem? Het helpt ons dan erg als u een foto maakt van het probleem en deze meestuurt.

  • (jpg,png,jpeg)
  • U kunt uw voorkeuren voor een dagdeel aangeven wanneer we bij u langs kunnen komen om de reparatie uit te voeren of storing te verhelpen. U kunt meerdere opties selecteren. Let op: dit is geen bevestiging. U krijgt een bevestiging met de datum en tijd* per mail. Natuurlijk proberen wij dit te plannen op een van de momenten van uw voorkeur.

    *We laten u weten binnen welk tijdsbestek van twee uur de vakman bij u aankomt. Houdt u er rekening mee dat de klus niet per se binnen dat tijdsbestek afgerond is. Geven wij bijvoorbeeld bij u aan dat een vakman tussen 09:00 en 11:00 uur bij u arriveert, dan kan het zijn dat hij om 10:50 uur aanbelt en dat hij tot 11:30 uur bezig is de reparatie uit te voeren of storing te verhelpen.